1. Klient rozhoduje
Co je a co není vtipné, rozhoduje pořadatel akce. Sponzor. Ten, co to platí. Pokud podle něj něco vtipné prostě není, tak to tam prostě nebude.
2. Nic není definitivní
Scénář nikdy není definitivní. Bude se přepisovat ještě den před akcí. Ve většině věcí se vrátí k verzi číslo jedna. Tu už ale dávno nikdo nemá.
3. Nic není nemožné
Produkce musí být schopna sehnat naprosto všechno. Vykrajovátko ve tvaru podkovy, muchomůrku z marcipánu. Do hodiny. V neděli.
4. Celebrity na vás kašlou
V pořadu vystupují celebrity a vy jim pošlete scénář. Neozvou se. Mail nečtou, telefon nezvedají. Objeví se hodinu před přenosem a vy jim v největším fofru lejete do hlavy jejich text.
5. Moderátor na vás kašle
Moderátor se bude řídit vaším scénářem, pokud se mu líbí. Pokud ne, pojede podle sebe a měsíční práce byla k ničemu.
6. Čas všechno mění
Vymysleli jste fakt boží dialog. Je plný narážek, dvojsmyslů a skvělých fórů. Dialog začne. Režisér zahlásí: Máme deset vteřin. Dialog skončí.
7. Neberte si nic osobně
Všechny výtky, opravy, půlnoční maily, nadávky, hysteráky a průsery berte s odstupem a nadhledem. Jakmile se v tom začnete nimrat, tak vám hrábne.
8. Přímý přenos je jako lavina
Prostě se to v určitý čas urve a pak se to jen valí. Není síla, co by to zastavila. Dají se jen operativně žehlit průsery. Čas na to máte v řádu pětivteřin.
9. Všichni dělají všechno
Napsali jste scénář, protože jste scénárista. Takhle to ale nefunguje. Znamená to, že budete během akce i tak trochu produkční, stagemanager, asistent moderátora, podržtaška, sekretářka, hlídač a bodyguard.
10. Ať už to dopadlo jakkoliv, vy jste pod tím podepsaný
I kdyby tam z původního scénáře nepadlo ani slovo, je to vaše práce. Všechny trapasy a nevtipy jsou vaše práce. Vítejte ve světě komerčních show.