Stejně jako šaty dělají člověka, dělá i značka produkt. Ale co když to obrátíme a necháme produkty, aby ‚udělaly‘ své značky? Tenhle strašně jednoduchý, a proto geniální nápad, dostal průmyslový designér z italské Messiny Marco Schembri a vytvořil následujících deset povedených dvojic.
Ačkoli – jak už to bývá, něco je povedené více, něco méně a něco vlastně vůbec ne. U něčeho víte hned na první dobrou, o co jde, protože si to pohrává se zažitými (a často nepravdivými) stereotypy, u jiných budete chvíli přemýšlet, co tím chtěl vlastně výtvarník říci.
1. McDonald’s
Tady je to snad každému jasné – třebaže bylo mnohokrát dokázáno a vyplývá to i z logiky věci, že se netloustne po mekáči, přesněji řečeno že se po něm tloustne stejně jako po čemkoli ostatním, pokud se toho žere hodně.
2. Absolut
Kdyby znal Marco některé z českých alkoholických produktů vyrobených pod kuratelou pana Radka Březiny, muselo by být v druhém okénku temno.
3. Gillette
Tohle je naprosto bezvadné a svým významem ostré jako správná žiletka.
4. Starbucks
Chápeme, ale jsme trochu na vážkách, zda se konzumentům protáčejí panenky z toho kafe, nebo z jeho ceny.
5. Zippo
Jako kdyby zapalovače – a zvláště tyhle – sloužily primárně jen k podpalování tabáku.
6. Durex
Tohle chápeme a uznáváme asi všichni, jen jestli se krapet nevytahujeme.
7. Nutella
Kdo nepochopil hned, tomu napovíme – čokoládová pomazánka je hnědá, sladká a tučná = dlouhé toaletní zasedání. Nebo tak to aspoň autor zamýšlel.
8. Braun
Tohle není žádná jazyková hříčka, nýbrž grafické znázornění skutečnosti, že vás přístroje téhle značky dokonale hladce oholí. V tomhle případě shora, ačkoli stejně pěkně to jiště umí i zdola, akorát že logu Braun zrovna dole nic nepřečuhuje.
9. Nestlé
To červené jsou pupínky alias beďary alias akné. Protože po čokoládě prý rostou zvláště vydatně. Přestože byl tento mýtus už mnohokrát vyvrácen.
10. Redbull
Není co dodat – jednoduché, výstižné a pravdivé.
A ještě se podívejte na 18 emblémů známých společností a značek, u kterých něco nesedí.