1. Poplatek za dodání
Bydlíte v Americe? Smůla. Bugatti se totiž montuje v Evropě a poplatek za dodání je mastných 800 tisíc korun. A to jsme velkoryse pominuli další milionový šek, který musíte dát dohromady, aby o vás jako o kupci vůbec Bugatti uvažovalo.
2. Příplatková výbava
Chcete unikátního Veyrona? Připravte si až půl milionu korun, podle zvolené barvy karoserie a interiéru. Možná ale budete chtít zapůsobit a objednáte si Veyrona bez barvy. Prostě vám ho nenalakují a dostanete bizarně vypadající holátko. Jde o speciální edici za příplatek 6 milionů korun (k základní ceně 45 milionů korun).
3. Gumy
Bugatti Veyron Super Sport je obut do speciálních pneumatik od Michelinu. Automobilka radí, abyste je měnili každých 4000 kilometrů, přičemž jedna sada vyjde na 600 tisíc korun. Po deseti tisících byste měli rovnou vyměnit i disky, což je další milion korun navrch. A zmínili jsme, že tyhle procedury zvládají jen ve francouzské centrále Bugatti, protože na to mají tajné know-how? Takže si přičtěte poplatky za poštovné. U dvoutunové zásilky se to může prodražit.
4. Brzdy
Když máte tohle auto, budete prostě furt šlapat na plyn. A pak budete muset ostře dupnout na brzdy, protože než se nadějete, pojedete tři sta z místa. To samozřejmě neprospívá brzdám. Veyron při brzdění z vysokých rychlostí vystavuje řidiče přetížení o síle jednoho g. Ještě víc se vám přitíží, až budete měnit destičky. Statisíce korun za to prťavé obložení? To si pište.
5. Převodovka
Veyron měl mít původně klasické DSG od Volkswagenu, ale nakonec si nechalo Bugatti postavit speciální převodovku od firmy Ricardo. Z dnešního pohledu je to relativně dinosaurus, což ovšem automobilce nebrání v tom, aby si za ní účtovala tři a čtvrt milionu korun. Kdyby to byl manuál, oddělá ho nezkušený řidič za pár dní, automat by mohl vydržet alespoň pár desítek tisíc ostrých kilometrů.
6. Servisní poplatky
Každoroční prohlídka vás vyjde na dva miliony korun. A asi už vám došlo, že kvůli ní musíte za hranice, nikoliv do Pepova servisu za městem. Servisních středisek je v Evropě jen pár, ale další výdaje na benzín jsou oproti základní sumě za kontrolu kapalin, vůlí a součástek vlastně docela směšné.
7. Speciální klíč
S normálním klíčkem jezdí Veyron Super Sport „jenom" 375 km/h. Pokud si chcete vyzkoušet, jaké je to svištět na špičce balistické střely, musíte do speciálního otvoru vrazit tzv. speed key. Ten auto zkontroluje, seřídí stovku parametrů a nechá vás prorazit hranici 400 km/h. Velmi pravděpodobně však tahle procedura najde nějakou tu mouchu, třeba příliš řídkou kapalinu v ostřikovačích, kvůli které budete muset do servisu na jihu Francie. A ten klíček samozřejmě není v základní výbavě. Svoje právo jet maniakální rychlostí si opět budete muset zaplatit.
Ale... všechno tohle se vážně vyplatí. Myslíte si, že jsme se zbláznili? Nikoliv. Bugatti už doprodává poslední modely a po nich už nikdy žádný Veyron nepostaví. Dohromady to bude nějakých pět set kusů. A zatímco normální Veyron začínal na 30 milionech korun, s každou další limitovanou edicí ceny stoupají výš a výš. Speciální edice Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Rembrandt Edition, kterou automobilka představila na autosalonu v Ženevě, už olizuje hranici šedesáti milionů korun. Ceny ojetých Veyronů rozhodně klesat nebudou, mnohem spíš je čeká závratný růst. Takže přes všechen ten podtlak v peněžence majitelů jde vlastně o docela chytrou investici. Tedy v případě, že s tím autem nejezdíte a máte ho zamčené v garáži se stálou teplotou, vlhkostí a v absolutní tmě.