fb pixel
Vyhledávání

8 důvodů, proč (ne)koukat na Formuli 1

Po Vettelově nadvládě to mnozí před rokem, dvěma s formulemi vzdali. Už nebylo o co hrát a proč se napínat. Letos se blýská na lepší časy. S blýskáním ale přichází i pár nacucaných mraků.

Václav Rybář
Václav Rybář 11.4.2014, 22:00

1. Vettel už není neporazitelný

vettel_newsrevealer_com www.newsrevealer.com Red Bull vládnul Formuli 1 několik dlouhých let a jeho jednička, Sebastian Vettel, vyhrával s takovou převahou, až to přestávalo být vtipné. Spoustu fanoušků to od nejrychlejšího motorsportu odradilo. S novými motory se ale vše mění a Red Bull zatím nahání ztracenou formu. Naopak to jde hezky od ruky Mercedesu. Snad z Hamiltona nebude nový Vettel.  

2. Nová auta víc předjíždějí

DRS a KERS, takové malé cheaty, které umožňují monopostům zvýšit přítlak a výkon, byť jen na několik okamžiků. V nové sezóně je ale vyšší výkon k dispozici výrazně déle než dřív, což znamená, že se jezdci vrhají do riskantnějších předjížděcích manévrů. A z toho samozřejmě profituje divák.  

3. Stáje si víc hrají s polepy

mobil1_autoblog www.autoblog.com Williams se vrátil do Formule 1 s kultovními polepy od Martini (a pak že alkohol za volant nepatří), ale např. McLaren během Velké ceny Austrálie zahalil svou formuli do černého odstínu jako poděkování za dvacetiletý sponzoring od ropného impéria Mobil 1. V dalších velkých cenách prý budou podobné experimenty běžné i u některých jiných stájí. To se samozřejmě cení.

4. Piloti kašlou na týmovou režii

Začátek sezóny 2014 se nese v duchu rebelie. Piloti dostávají příkazy od svých týmů, aby toho či onoho pustili, přibrzdili, zrychlili, ale kašlou na to a používají vlastní hlavu. A zjevně jim to prochází mnohem líp než kdy dřív.   Není ale všechno tak růžové, jak to vypadá...  

1. Motory zní jako zdivočelé fény

Z rozeřvaných osmiválců se přešlo na šestiválcové turbomotory. Většina týmů musela vyvinout pohonné jednotky úplně od nuly. Nikdo ale nepočítal, že budou nové motory s nižšími maximálními otáčkami o tolik tišší. Fanoušci se proti tomu bouří a FIA zoufale hledá řešení.  

2. Auta jsou pomalejší

Kvůli novým motorům a několika dalším změnám v pravidlech jsou nové monoposty asi o dvě až tři sekundy na kolo pomalejší než dřív. Dosahují tak maximálních rychlostí a často i časů konkurenční série GP2, což samozřejmě leží v žaludku hlavně jezdcům s přebujelým egem. Takže všem jezdcům.  

3. Jezdí se na spotřebu

maria_daniells_fuel www.mariadaniells.com Na závod je teď k dispozici mnohem méně paliva než dřív a FIA navíc do všech vozů nainstalovala řadu senzorů, které hlídají, jestli vůz nesaje přes čáru. Vedlo to k diskvalifikaci jednoho z pilotů Red Bullu hned po prvním závodě. Formule 1 šetří palivo, kdo to kdy slyšel?  

4. Penisy!

Kvůli novým pravidlům ohledně aerodynamiky monopostů se mnohé stáje pokusily FIA obejít a vylepšit tvar čumáků monopostů. Některé vypadají jako mrož, ale většina spíš evokuje falický symbol. Jestli si tím piloti něco kompenzují, se zatím nepodařilo zjistit.  
TÉMATA

Podobné články

Doporučujeme

Další články