Vyšetřování
Policejní vyšetřování odhalilo, že 4. prosince brzy ráno vnikli do garáže Dappera Dana dva muži, nastražili do podvozku auta nitroglycerinovou výbušninu a napojili ji na startér. Když Hogan sešlápl pedál, bomba vybuchla a téměř mu amputovala pravou nohu. Hogan však zemřel až později na ztrátu krve.
Ačkoli Hogan patřil k jedněm z prvních obětí tohoto mafiánského způsobu zabíjení, první skutečná bomba ve vozidle – v tomto případě bomba ve voze taženém koňmi – vybuchla již 16. září roku 1920 před kancelářemi společnosti J. P. Morgan ve finanční čtvrti New Yorku. Italský anarchista Mario Buda ji tam nastražil v naději, že zabije samotného Morgana. Stalo se však, že lupičský baron byl mimo město. Při výbuchu ovšem zemřelo 40 dalších lidí a asi 200 jich bylo zraněno.
Záchranná fronta
Lékaři se Hogana snažili zachránit celý den – podle listu Morning Tribune stáli v nemocnici ve frontě „zločinci, vyděrači, policisté i obchodníci“, aby mohli svému nemocnému příteli darovat krev. Hogan však upadl do kómatu a kolem 21. hodiny zemřel. Jeho vražda není dodnes objasněna.
Hoganova žena, Leila Hogan, se po této události nechala slyšet: „Jsem si jistá, že spravedlnosti bude učiněno za dost. Kdyby Danny žil, postavil by se na svou jednu nohu, kterou mu nechali, a postaral by se o spravedlnost sám.“
Výbušniny v automobilech
Po vraždě Hogana docházelo i k dalším příležitostným útokům bombami v automobilech, zejména pak v Saigonu v roce 1952, Alžíru v roce 1962 a Palermu v roce 1963. Umístěné výbušniny ve vozidlech ale zůstávaly relativně neobvyklé až do 70. a 80. let, kdy se staly děsivým znakem skupin, jako byla Irská republikánská armáda a Hizballáh.
V roce 1995 teroristé Timothy McVeigh a Terry Nichols použili bombu ukrytou v nákladním automobilu Ryder, aby vyhodili do povětří federální budovu Alfreda P. Murraha v Oklahoma City.
Zdroj: History, Wikipedia