fb pixel
Vyhledávání

Držte si klobouky, bude se zdražovat! Praha od srpna zvýší ceny jízdenek v rámci MHD

Zdroj: By Škoda Transportation - http://www.skoda.cz/cs/press-room/fotogalerie/, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=32597213

V Praze bude od srpna zase o něco víc draze. Důvodem je totiž zdražování jízdného a SMS jízdenek v rámci Pražské integrované dopravy (PID). Stane se tak od srpna letošního roku, ale nedotkne se všech, protože v rámci těchto změn vznikne i speciální tarif pro občany v hmotné nouzi, kteří za dopravu zaplatí pouze 165 korun měsíčně.

Martin Miko
Martin Miko 19.4.2021, 14:20

V Praze se bude jezdit draze

Pokud jste si mysleli, že rok 2021 bude lepší než ten předchozí, tak vás asi zklameme. Bude se šetřit, vyhazovat a zdražovat, jak jste asi mohli všichni předpokládat, když česká ekonomika v podstatě už přes rok stojí a spoustě lidem není kvůli pandemické situaci umožněno pracovat. Jako první se odhodlala tento krok udělat Pražská integrovaná doprava (PID), která už v minulém týdnu avizovala možné zdražování jízdného. Vedení města Prahy navrhlo od srpna letošního roku zdražit nárazové jízdenky na 30 minut z 24 na 30 korun a 90minutové ze 32 na 40 korun. Toto zdražování se bude týkat i SMS jízdenek, jež nově budou stát 31 korun za půlhodinovou a 42 korun za devadesátiminutovou.

Dobrou zprávou pro všechny předplatitele je, že všechny roční a měsíční kupóny zůstanou na stejné cenové relaci, jak potvrdili pražští radní na pondělním jednání. „Ceny pražských předplatních kupónů včetně nejvýhodnější roční jízdenky za 3 650 korun však zůstanou zachovány, stejně jako všechny dosavadní slevy pro různé věkové skupiny cestujících,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě) pro ČTK.

Naproti tomu má vedení města v plánu zlevnit jízdné pro osoby v hmotné nouzi. V plánu je, aby platily měsíční kupón za pouhých 165 Kč, přitom ten klasický stojí 550 korun na měsíc. Lidé v hmotné nouzi budou muset každé tři měsíce dokázat, že jsou v tíživé životní situaci a na tuto slevu mají nárok. Těch je podle odhadů v rámci Prahy kolem 5 500, přičemž část z nich jsou senioři.

Pražská integrovaná doprava je hlavním městem dotována každý rok více než 15 miliardami korun a další peníze dostává od Středočeského kraje za veřejnou dopravu mimo Prahu. Z evropského hlediska má Praha přitom jedno z nejlevnějších jízdných, což si většina obyvatel hlavního města pravděpodobně ani neuvědomuje.

Podobné články

Doporučujeme

Další články