Česká platforma Ecomail specializující se na e-mailing v loňském roce rozšířila svůj tým, dosáhla plánovaného obratu a navýšila počet klientů o další významné hráče, mezi které patří například Oktagon, ZOO Praha, Amazing Places, MultiSport, UGO nebo Zásilkovna.
„Při volbě e-mailingového nástroje jsme vybírali z několika řešení. Ecomail vyhrál svou nabídkou, funkcemi a také díky supportu obchodního zástupce André Kohouta, který s námi celý obchod finalizoval. Ecomail využíváme na veškerou e-mailovou komunikaci – od plošných brand rozesílek až po automatizaci. Postupně připravujeme různé scénáře komunikace se zákazníky, ať už to jsou slevové kódy do naší aplikace nebo zajímavé nabídky od našich partnerů. Ecomail používáme ve všech zemích, kde aktuálně působíme,“ popisuje volbu nástroje Tomáš Bzírský, CMO skupiny Packeta.
V závěru roku se Ecomailu podařilo také expandovat do Polska. Od spuštění polské verze aplikace má nyní společnost v této zemi stovky nových uživatelů. Ačkoliv anglická verze nástroje existuje už více než dva roky, po důkladném zmapování trhu se firma rozhodla soustředit síly primárně na Polsko, ve kterém vidí velký potenciál. „V loňském roce jsme kompletně lokalizovali celou aplikaci, tým jsme posílili o bilingvní kolegy, kteří se starají o polskou klientelu a zahájili intenzivní komunikaci s polskými partnery. Nyní pracujeme na integracích na nejvýznamnější polské nástroje,“ okomentoval situaci na novém trhu Jan Tlapák, spoluzakladatel a CEO ze společnosti Ecomail.
Českému Ecomailu každý měsíc přibude průměrně 300 nových platících klientů. S tím, jak roste jejich počet, se zvětšuje také zaměstnanecká základna. Nejrychleji rostoucím oddělením je tým zákaznické péče, který je zodpovědný za spokojené zákazníky. Právě pečlivý a profesionální customer support považuje firma za jednu z hlavních výhod oproti konkurenci. A potvrzují to i jejich zákazníci, jelikož hodnocení spokojenosti s řešením dotazů se drží na skvělých 97 %.
Protože Ecomail oslavil v únoru své jubilejní desáté výročí, dává si i na rok 2024 vysoké cíle. „I letošní rok pro nás bude ve znamení růstu. Noví klienti velmi rychle přibývají a naším cílem je zajistit pro ně ten nejlepší e-mailingový nástroj, což znamená i navyšování našich vlastních řad. Výzvou pro nás je i expanze na polský trh, kterou jsme spustili ke konci minulého roku a kde vidíme obrovský potenciál,“ říká Jakub Stupka.
Ačkoliv v Česku tržby online obchodů téměř dva roky klesají, podle studie poradenské společnosti Boston Consulting Group (BCG) čeká e-commerce odvětví v dalších čtyřech letech poměrně silný růst. „Čeští zákazníci mají dost vysoké očekávání. Chtějí kvalitní produkty i služby, rychlou dopravu nebo další benefity jako vrácení zdarma, personalizovaný newsletter či věrnostní slevu. Protože je akvizice nových zákazníků složitější než retence, je logickou volbou soustředit se na udržování stávajících klientů. K tomu je ideální e-mail marketing, protože e-shop může e-maily personalizovat a segmentovat dle potřeb člověka. Ty e-shopy, které to pochopily a zaměřují se na budování vztahu se zákazníkem, mohou dosáhnout kýžených výsledků,” okomentoval dění v e-commerce Jakub Stupka.