Klimatické změny jsou jedním z nejpalčivějších problémů moderní doby. To si uvědomuje i vedení nadnárodní poradenské společnosti EY, která má své zastoupení i v České republice. Už před lety proto integrovala hodnotu udržitelnosti do jádra vlastní korporátní filozofie. Z toho důvodu koncipovala i striktní emisní plán, v jehož rámci identifikovala tři konkrétní milníky. Pro rok 2020 si stanovila závazek stát se celosvětově uhlíkově neutrální. Na to měla o rok později navázat stavem uhlíkové negativity, a konečně v roce 2025 dosáhnout tzv. stavu „net zero“. Budoucím ideálem tedy je neprodukovat vůbec žádné emise. Nyní EY oslavuje úspěšnou implementaci druhého kroku – uhlíkové negativity.
„Cíl, který jsme si globálně stanovili, byl číselně poměrně drastický – snížit naše emise až o 40 % oproti předchozímu fiskálnímu roku. Nakonec se nám v říjnu podařilo toto číslo překonat, a to vůbec ne o málo – emise jsme snížili dokonce o 60 %, což je obrovský úspěch,“ vysvětluje Magdalena Souček, vedoucí partnerka EY Česká republika. „Roli v tom samozřejmě do jisté míry hraje i pandemie a s ní spojené limitované cestování a pohyb osob, ale naše nároky zůstanou takto vysoké i po jejím odeznění. Snižovat produkované emise a být udržitelným lídrem a inspirací pro společnosti po celém světě, je totiž naší dlouhodobou strategií.“
EY v říjnu 2021 dosáhla záporného uhlíkového statusu zejména kontinuálním snižováním absolutních emisí. V meziročním srovnání jde o výsledek o 60 % nižší, než v roce 2020. Nezbytným důsledkem je navyšování investic do aktivního odstraňování emisí z ovzduší. V tomto duchu letos společnost zahájila například hned šest nových projektů zaměřujících se na zalesňování, regenerativní zemědělství a ochranu lesů.
Emisní plán EY se poměrně intenzivně propisuje do každodenního života společnosti. S tím souvisí řada změn, na které museli přistoupit i sami zaměstnanci. Firma je nyní například v procesu úplného přechodu na využívání energií z obnovitelných zdrojů, a zavádí i opatření, která si kladou za cíl snížit emise vznikající cestováním za kolegy a klienty po celém světě. Také přijala novou firemní strategii nákupu virtuální elektřiny, a čím dál častěji investuje do moderních technologií snižujících uhlíkovou stopu s ohledem na ochranu životního prostředí.
K podobnému uvědomění chce vést i klienty. EY důsledně monitoruje emise vznikající při práci jednotlivých týmů. Ty se navíc v rámci dvoustranných jednání snaží s klienty hledat efektivní byznysová řešení, která by jim pomohla s nastavením vlastních emisních plánů a přivedla je tak blíže k dekarbonizaci. Důkazem, že je EY věrná svým klimatickým závazkům a firemní filozofii, je i požadavek směrem ke klientům. Podle něj si musí 75 % z nich stanovit do konce fiskálního roku 2025 alespoň základní emisní cíle.
„Udržitelnost není nahodilý, momentální trend, ale koncepční změna chování zemí, lidí i firem v globálním kontextu. S přihlédnutím k aktuálnímu stavu ovzduší a čím dál drastičtějším projevům klimatických změn je více než nutná,“ dodává Magdalena Souček. „Proto chceme s dekarbonizací pomáhat i našim klientům. Udržitelnost dotváří dobrou pověst a zvyšuje konkurenceschopnost na trhu. Pozitivní dopady má při náboru i akvizicích nového kapitálu. Je vysoce ceněná zákazníky a slyší na ni také investoři,“ uzavírá.
O EY | Building a better working world
Smyslem EY je přispívat k tomu, aby svět fungoval lépe. Proto pomáháme klientům, našim zaměstnancům i širšímu společenství vytvářet dlouhodobé hodnoty a posilovat důvěru v kapitálové trhy. Týmy odborníků EY, vybavené nejmodernějšími technologiemi, působí ve více než 150 zemích celého světa – provádějí audity a poskytují klientům širokou poradenskou podporu, která jim umožňuje růst, transformovat se a efektivně fungovat. Naši auditoři, konzultanti, právní a daňoví poradci i odborníci na strategické a transakční poradenství si kladou ty správné otázky a dokážou najít ty správné odpovědi na složité problémy dnešního světa.
Název EY zahrnuje celosvětovou organizaci a může zahrnovat jednu či více členských firem Ernst & Young Global Limited, z nichž každá je samostatnou právnickou osobou. Ernst & Young Global Limited je britská společnost s ručením omezeným garancí, která neposkytuje služby klientům. Informace o tom, jak EY shromažďuje a používá osobní údaje, a o právech fyzických osob stanovených právními předpisy o ochraně osobních údajů jsou k dispozici na ey.com/privacy. Členské firmy EY neposkytují právní služby v zemích, kde to zákon neumožňuje. Podrobnější informace o naší organizaci najdete na našich webových stránkách www.http://www.ey.com/cs_cz