fb pixel
Vyhledávání

Jak zábavně vytrollit teležebráka? Zkuste tuhle prověřenou strategii

Táhni šmejde! Vyběhněte s nimi Vypadají slušně,ale... Když zavokají, pobavte se + DALŠÍ 2 FOTKY + DALŠÍ 3 FOTKY

Volají, vnucují, obtěžují… Naštěstí známe efektivní způsob, jak se jim bránit.

Ivan Brezina
Ivan Brezina 22.6.2018, 09:00

Na teležebráky, kteří mi nevyžádaně telefonují a nabízejí nepotřebný šmejd, mám léty prověřenou komunikační strategii. Jejím základem je znalost zákona kombinovaná se zastrašováním a předem promyšlenou dávkou vulgarity. Ta je nezbytná – teležebráci jsou totiž cvičení v psychologických přesvědčovacích metodách, vymyšlených na slušné lidi. Pokud vám anonym na druhém konci drátu nabízí zlepšení zdraví, máte podvědomý pocit, že je to váš přítel. Nedokážete ho odmítnout, a on vám vykecá díru do hlavy a vnutí předražené zboží, které jste nechtěli.

Naštěstí jsem teoreticky vyzbrojen znalostí tzv. funkční stylistiky, kterou v návaznosti na švýcarského lingvistu a sémiotika Ferdinanda de Saussura vytvořili ruský jazykovědec Roman Jakobson a jeho český kolega Jan Mukařovský. Velmi zjednodušeně jde o to, že vždy musíte volit jazykové prostředky podle toho, s kým se bavíte a co mu chcete sdělit. S univerzitním profesorem tedy budete na semináři diskutovat jinak než v hospodě 4. cenové po zavíračce.

Z hlediska funkční stylistiky je zastrašování a vulgarita racionálně zvoleným intelektuálním nástrojem, s jehož pomocí dosahujete zvoleného komunikačního záměru – odradit teležebráka od dalšího obtěžování. Vlastně je to podobné, jako když chcete vyplašit špačky, kteří vám létají na třešně. Nemůžete je přemlouvat po dobrém, ale musíte jich holt pár sundat prakem. Teprve pak si své kradení rozmyslí.

S teležebráky to v praxi vypadá takhle:

Hlas z čísla 739 847 572: „Dobrý den, u telefonu je Václav Kmoch ze společnosti Helvetia apotheke. Asi před půl rokem jste se zúčastnil monitorovaného telefonického rozhovoru na téma ‚to nejlepší z přírody pro vaše zdraví‘. Rád bych vám teď blíže představil naše produkty…“

Brezina: „Žádného takového rozhovoru jsem se nikdy nezúčastnil. Kde tedy společnost Helvetia apotheke vzala moje číslo?“

Hlas: „Zřejmě jste nám ho poskytl…“

Brezina: „Neposkytl. Jak je možné, že mne po účinnosti nařízení na ochranu osobních údajů (GDPR) obtěžujete nevyžádanými komerčními nabídkami? Víte o tom, že moje telefonní číslo je podle zákona osobním údajem? Víte o tom, že ho k marketingovým účelům můžete používat pouze se mým souhlasem, protože jinak společnosti Helvetia apotheke hrozí pokuta až do výše 5 000 000 Kč? A víte, že za pět minut odesílám stížnost Úřadu pro ochranu osobních údajů?“

Hlas: „Éééééé…“

Brezina: „A teď jděte do háje!“

Ještě věcné doplnění kontextu: společnost Helvetia apotheke (respektive Helvetia Direct Marketing s.r.o.) je svými nevyžádanými telenabídkami smutně proslulá. Viz třeba ZDE, ZDE nebo ZDE. Schovává se sice za anonymní P. O. Box, ale v obchodním rejstříku se dá snadno dohledat její majitel a jednatel:

Šéf teležebráků by za nevyžádané telefonáty měl jít do háje jako první.

A tady si přečtěte 13 dalších veselých způsobů, jak vytřít s telemarkeťákem.

Podobné články

Doporučujeme

Další články