Neobvyklý průzkum s pizzou přinesl zajímavé výsledky
Jeden z autorů průzkumu tvrdí, že lidé jsou všeobecně nedůvěřiví. Za vše mohou jejich neúspěšné vztahy, falešné sliby politiků a nespolehliví kamarádi. Zatímco pizza tyto manýry nemá. Pizza je tu pro nás vždy a kdykoliv.“Pizza je život, cesta a pravda,“ prohlásil jeden z členů týmu MIT, který tvrdí, že každý, kdo nevěří všemohoucí pizze, si zaslouží jen bolest a utrpení. Vše bylo samozřejmě myšleno s humorem a nadsázkou. Sociologický průzkum s pizzou však přinesl nečekané výsledky.
Prapodivný průzkum je však zároveň sociologickou sondou do lidského soukromí. Podstatou průzkumu je nabízet pizzu zdarma vybranému počtu lidí, avšak za podmínek, že společnosti poskytnou e-mailové adresy svých blízkých přátel a rodiny. Na první pohled to zní jako klasický podvod telemarketingu, avšak více než 98 % všech dotazovaných bez problémů sdělilo tyto citlivé údaje o svých blízkých společnosti MIT. A to vše jen kvůli pizze.
Jakmile jde o jídlo, jde korektnost stranou
Zajímavé bylo, že společnost MIT disponovala daty, která nasvědčovala tomu, že 74 % všech občanů USA má pod kontrolou své osobní údaje. Navíc další průzkum od nejmenované společnosti ukázal, že dalších 60 % všech lidí nedůvěřují nikomu a s nikým cizím své e-mailové kontakty nesdílí. Avšak pizza zdarma ukázala, že veškeré zásady a loajalita k našim nejbližším jde v tomto případě stranou. Průzkum ukázal, že lidem na soukromí záleží, avšak jsou ochotni se ho vzdát poměrně snadno. Ovšem za předpokladů, že jsou něčím motivováni.
Během telefonátu bylo navíc podmínkou souhlasit, že společnost MIT může využít poskytované údaje v rámci telemarketingových služeb. Pokud byste čiště teoreticky byl pravidelně bombardován telemarketingovou společností, která nabízí sadu na holení nebo levnější tarif pro vás či vaše blízké, je tu jistá šance, že vaše telefonní číslo vyměnil váš blízký přítel za křupavou šunkovou pizzu s nivou plněnými okraji.
A zde je 5 klasických sexuálních problémů a potíží a jak je řešit.