fb pixel
Vyhledávání

Výstraha – nelétejte s nebezpečným low-costem Transavia!

Ušetřené peníze za to riziko nestojí. A ty peníze navíc stejně neušetříte.

Ivan Brezina
Ivan Brezina 12.11.2015, 11:00

Představte si, že chcete poslat dceru s tchyní na výlet do Paříže. Projedete low-costy, porovnáte ceny a vyberete si holandskou nízkonákladovku Transavia, která létá z Ruzyně na pařížské letiště Orly. Koupíte letenku, ale pak se to trochu zamotá a vy musíte změnit termín odletu. Ok, bude vás to holt něco stát, tak už to prostě v životě chodí. Až sem je to vaše vina.

Transavia komunikuje přes Facebook, takže se spojíte s jejich operátorkou jménem Jordan a zeptáte se, jak to udělat, abyste na změně tratili co nejmíň. Jordan vymyslí kombinaci: nejdřív zrušit let z Prahy do Paříže, pak změnit datum letu z Paříže do Prahy. Cenově to totiž vychází výhodněji, než rušit a kupovat oba lety znovu. Transavia vám prý v tomto případě vrátí letištní poplatky, které u low-costu tvoří značnou část ceny. Požádáte tedy Jordan, aby to takhle zadala do systému.

Pak se ale nedostanete dva dny k internetu, abyste nové letenky zaplatili. Rezervece propadne. Nevadí – na Facebooku napíšete jinému operátorovi Transavia jménem Joao a poprosíte ho, aby vám udělal jinou rezervaci stejným způsobem, jako to předtím udělala jeho kolegyně jménem Jordan. Výslovně zdůrazníte, že to musí být zadáno přesně stejně. Tedy zrušit jeden let a změnit datum druhého.

A co se stane? Joao oba lety rovnou zruší a pošle vám linky na lety nové. Tím ale přijdete o refundaci letištních poplatků. Jinými slovy tedy starý let vám propadne a nový si už musíte koupit za plnou cenu. Z low-costu se pro vás tak čistě účetně stanou běžné aerolinky – a to jen kvůli operátorovi, který správně nezopakoval postup.

To vás pochopitelně naštve a začnete si dopisovat se zákaznickým centrem Transavia. Argumentujete jasným zadáním postupu Joaovi, ale nikam to nevede. Peníze vám nevrátí. Takže vám zbývá jen své naštvání přetavit do výkřiku: “Lidičky, proboha, nelétejte s low-costem Transavia! Oberou vás, stáhnou z vás kůži a ještě se vám slizkým korporátním jazykem mezi řádky vysmějou! Na světě je tolik nízkonákladovek, že si můžete vybrat nějakého serióznějšího dopravce!”

A pak trochu googlujete a zjistíte, že v tom zdaleka nejste sami. Na Tripadvisoru se dočtete, jak Transavia kvůli poruše svého rezervačního systému kohosi obrala o 180 eur a odmítá to řešit, viz ZDE.

Na stránce o leteckých katastrofách se dozvíte, jak v březnu 2012 muselo letadlo Transavie nouzově přistát v Rotterdamu kvůli závadě na motorech a hydraulice, viz ZDE. V říjnu 2012 začalo v kabině letadla Transavia ve vzduchu hořet a dva pasažéři se přitom málem udusili, viz ZDE. V červenci 2009 se porouchal systém proti námraze, takže se letadlo Transavie muselo nouzově vrátit na letiště, viz ZDE.

Na Youtube navíc najdete video z letošního července, na kterém pilot Transavie při nouzovém přistání na letišti Schipool třikrát praštil letadlem tak, že si řada cestujících stěžovala. „Připomínalo to horskou dráhu,“ řekl jeden z nich novinářům. „Všechno se třáslo a všichni jsme propadli panice…“

A proč musel tn let nouzově přistávat? No jen proto, že odstartoval navzdory výstraze před velmi špatným počasím. Transavia tedy ohrozila životy cestujících, kteří jí navíc po nouzovém přistání ani nestáli za to, aby je informovala, co se stalo. Viz ZDE
a video děsivého přistání zde:

A tak si nakonec ještě s úlevou řeknete: “Čert vzal prachy, o které mně Transavia obrala! Ta nebezpečná letecká společnost mi taky mohla zabít dceru a tchýni, která je navzdory rozšířenému zeťovskému předsudku zlatá žena…”

Anketa

Letěli byste po přečtení tohoto článku s Transavií?

Anketa se načítá...

Podobné články

Doporučujeme

Další články