Barbora se pohybovala dlouhá léta ve světě filmových a televizních produkcí a rozhodně ne neúspěšně. Naopak. Její jméno najdete v titulcích celé řady oblíbených seriálů nebo filmů. Jednoho dnes se ale rozhodla, že je načase změnit směr. Pustila se do oboru, který jí byl do té doby pouze koníčkem, aby lidově řečeno „nezblbla.“ Začala navrhovat a šít minimalistické ledvinky z kvalitní kůže, a to ručně. Risk se vyplatil a její jméno a značka se pomalu, ale jistě stávají respektovaným brandem. Kvalitní kabelka přece nemusí být jen "vuittonka." A pak, že se v Čechách nedá žít „americký sen.“
Kdo je vlastně Barbora Musilová?
Tohle je těžké, já nikdy nevím, jak tohle odpověď pojmout (úsměv). V pětatřiceti letech jsem svůj pracovní život otočila o 360°. Po patnácti letech v reklamě, marketingu a produkci, jsem se rozhodla jít zcela jiným směrem. A nebylo to absolutně v plánu. Jen jsem byla poslední rok u filmové produkce vyhořelá a nespokojená. V tu chvíli jsem se rozhodla využít neplánovaného úspěchu s ledvinkou, kterou jsem si ušila mezi natáčením nejmenovaného českého seriálu. Ani ve snu by mne nenapadlo, že bude mít tak pozitivní ohlas. Takže jsem asi po 3/4 roce učení se šít z kůže, odmítla natáčeni na další rok a skočila jsem do absolutně nejistých a pro mne neznámých vod českého módního designu.
Jaká ta cesta byla?
Totálně neplánovaná. Pozvolná a přirozená. Pokud byste mi před třemi roky řekla, že se budu pracovně věnovat navrhováním a šitím kožených kabelek a budu mít svůj vlastní brand, tak si se asi společně zasmějeme... Někdy je ale nejlepší nechat věci plynout a ve správný čas se rozhodnout tak, jak sama cítíte, že to je nejlepší. Risk je zisk.
Proč jste si vybrala zrovna kožené doplňky?
Chyběla mi na trhu kabelka, kterou jsem skoro rok hledala a opravdu důsledně. Měla být kožená, minimalistická, kvalitní a vyrobená v Česku, ideálně v mini sérii a napořád. Tak jsem si ji ušila a tohle vše najdete u mých výrobků.
Pro koho jsou vaše stylové doplňky primárně určené?
Pro ženu, která nechce mainstremovu módu z řetězce. Pro tu, která ocení ruční a kvalitní práci. Pro tu, které záleží na tom, za jakých podmínek je věc, kterou si kupuje vyrobená. A samozřejmě pro tu, které se líbí moje věci. Typickou zákaznicí jsou dívky, ženy, které mají svůj styl, mají jasno ve svém šatníku a ví, že věc kterou si kupují, je na několik let, nikoli na jednu sezónu.
Na co jste opravdu pyšná?
Jsem nesmírně pyšná sama na sebe, což může znít nafoukaně, ale popravdě, nechala jsem velmi dobré práce a šla tzv. s kůží na trh. A povedlo se, zákaznice mi píšou, že ledviny milují a nedají je z ruky. Jsme pyšná i na své zákaznice, které mi dávají důvěru a kupují si moje kabelky. A jsem pyšná na celý rok 2019, myslím, že jsme toho zvládla opravdu hodně.
Posledním počinem, novinkou, je kolekce, kterou Bára nazvala „the croco.“ Kolekci .the croco jsem vytvořila pro ženy, které touží nosit originální módu, nebojí se vybočit z řady, ale zároveň si udržují minimalistický, klasický šatník, který není poplatný aktuálním, krátkodobým trendům“ říká autorka, která se ve světě designu neztratila. Naopak. A z jejích kožených výtvorů by určitě měl radost i sám Tomáš Baťa. A ten o kůži a kožených věcech něco věděl.