Chci tím ale spíš říct, že ač se nevyznám v technických parametrech, poznám, jestli se auto řídí dobře, nebo ne. A proto si dovolím menší recenzi na novou Fabii. Recenzi pro ženy, aby bylo jasno. Ty mi budou rozumět.
1. Pěkně z ostra
Těžko říct, proč se ženám cpou malá, kulatá auta, když my odjakživa preferujeme ostré rysy, zatímco obliny se líbí spíš mužům. Brouk nebo Fiátek 500? Ne ne, my radši osekanou Fábinku.
2. Buďme vidět
Fabii jsem testovala v Portugalsku, kde je většina aut bílých, šedých nebo černých. Estéta tedy na silnicích nic neruší, ale pohled je to dost smutný. O to víc je osvěžující, když kolem vás profrčí nějaký automoto novinář v zářivě žluté Fabii… Mimochodem, která z nás nikdy zoufale nehledala svoje auto na parkovišti nákupního centra? Taky chodíte s klíčema v ruce, mačkáte zámek a sledujete, kde to na vás zabliká? Pořiďte si něco barevného, co vás praští do očí na první dobrou.
3. Ať to není chytřejší než my
To by naše ego nepřežilo. Chceme jednoduchost, ne tisíce hejbátek a čudlíků. Chceme sednout, zapnout pás, nastartovat, netrefit auta, co parkují kolem, a odjet.
4. Zaparkuju i já
A to je co říct. Miluju velká auta, protože se v nich cítím bezpečně. Ale do města je fakt ideální něco menšího, zvlášť do Prahy. Fabia se vejde všude, dokonce i když ji řídím já.
5. Kufr tak akorát
Malé kufry jsou zlo, příliš velké taky, protože v nich všechno lítá jak nudle v bandě. Tady je to naprosto v pořádku.
6. Hlavu vzhůru
Vzhledem k tomu, že poslední roky všechny chodíme s hlavou sklopenou a nosem zabořeným do našeho ajfounu, je docela milá změna dívat se směrem nahoru, do nebe. Ulevíte krku. A taky - když je chlap nemehlo, aspoň se kocháte pohledem na noční oblohu. Hehe.
7. Řazení
Vyfasovala jsem na testování manuál. Řídit automat taky umí každej, žejo:). No a musím říct, že 1,2 TSI (nějakej turbo benzín, jestli jsem to správně pochopila) řadí v podstatě sám.
8. Pozor, novinka!
Poprvé je v odkládací skříňce před sedadlem spolujezdce prostor i pro litrovou lahev. Třeba na vodu. Nebo na Jamesona, jako to mám já.
9. Kapacita
Na road trip v pěti lidech na Sicílii to asi není, ale na chalupu do Krkonoš to v pěti v pohodě zvládnete. I s andulkou.
10. Cena
Trojkovou Škoda Fabia pořídíte už za 240 tisíc. V litrovém motoru, s ocelovými koly a elektronickými zrcátky. 240 tisíc Kč - to je jako byste si odpustily 240 kaleb nebo 5 kabelek od Lujze Výtoně, které se sice nikomu nelíbí, ale kdo je nemá, ten v Praze nic neznamená.