fb pixel
Vyhledávání

Ostuda Marka Prchala: Babišův „markeťák“ byl vyloučen z klubu reklamních profesionálů kvůli neetické kampani

Zdroj: Profimedia

Pravděpodobně nejznámější politický marketingový expert a pravá ruka předsedy hnutí ANO Andreje Babiše Marek Prchal byl vyloučen z klubu reklamních profesionálů Art Directors Club Czech Republic (ADC), a to kvůli Prchalovým aktivitám, které souvisejí s prezidentskou kampaní bývalého premiéra. Sdružení považuje kampaň za nemorální. Kvůli Prchalovu chování nyní navíc vytváří etický kodex politické reklamy.

Martin Miko
Martin Miko 26.1.2023, 08:29

Prchal vyloučen z klubu reklamních profesionálů

Art Directors Club Czech Republic, který sdružuje reklamní profesionály v rámci organizace, se rozhodl vyloučit marketingového experta Marka Prchala. Ten je znám především díky své práci pro bývalého premiéra a současného kandidáta na prezidenta Andreje Babiše a pro hnutí ANO, kde figuruje zhruba 10 let. 48letý Prchal byl z ADC vyloučen kvůli svým aktivitám, které souvisejí s kampaní pro zmiňovaného Babiše. Prezidentskou kampaň organizace odsuzuje a považuje ji za lživou, amorální a neetickou. Od Prchalovy práce na tomto projektu se zároveň distancuje a na jejím základě se klub rozhodl vytvořit etický kodex politické reklamy, která doposud nebyla nijak regulována.

„Používat, a k tomu ještě zcela bezostyšně a účelově, marketing a reklamu k šíření lží, strachu a štěpení společnosti je nejenom amorální, ale zároveň i nebezpečné pro budoucí směřování oboru. I když bychom se měli vzájemně tolerovat, jsme přesvědčeni, že způsob jakým byla vedena tato prezidentská kampaň, by tolerován být rozhodně neměl. Proto chceme vyslat jasný signál nejen profesním kolegům, ale celé společnosti,“ vysvětluje předseda klubu ADC David Suda na oficiálním webu.

Prchal byl nejprve vyzván k rezignaci, nicméně tu obratem odmítl. Proto byla svolána mimořádná schůze ADC, kde se přítomní členové rozhodli Prchala vyloučit. Cílem kritiky byla Babišova kampaň v rámci druhého kola prezidentských voleb, která měla primárně u starších lidí za cíl vyvolat strach a obavy z války.

Prchal je přitom držitelem pěti ocenění ADC Creative Awards Louskáček a Zlatý středník a podle odborníků patří k nejlepším ve svém oboru v naší zemi.

Podobné články

Doporučujeme

Další články