Zákazníci služby Tesco online nákupy mají nově možnost si vybrat, zda chtějí doručit svůj nákup v papírových taškách nebo zcela bez tašek. Tesco tak zcela zrušilo možnost nákupu v plastových taškách. „Udělali jsme další krok ve snižování množství plastového odpadu, což je jednou z našich priorit. V rámci této služby je možné i to, že řidič převezme od zákazníků papírové tašky z předešlých nákupů a zajistí jejich recyklaci. Naši snahou je zvýšení flexibility zákazníka rozhodnout se, co je pro něj z ekologického hlediska správné, zda papírová taška nebo žádná taška,“ říká Patrik Dojčinovič, výkonný ředitel Tesco pro ČR.
Služba doručení v papírových taškách je zpoplatněna jednotnou částkou 18 korun.
Zároveň se nám daří naplňovat náš záměr snížit dopad obalů na životní prostředí.
Změny v balení výrobků se zaměřujeme strategicky na tři hlavní oblasti:
- Odstranit všechny obtížně recyklovatelné materiály z obalů značky Tesco do roku 2020.
- Navrhnout obaly značky Tesco tak, aby byly vyrobené z 100% recyklovatelných nebo opakovaně použitelných materiálů do roku 2025.
- Navázat spolupráci s dalšími maloobchodníky, dodavateli, firmami z obalového a odpadového průmyslu a maximalizovat využití, recyklaci a opětovné použití plastových obalových materiálů.