fb pixel
Vyhledávání

PRVNÍ DOJMY: VyVolení nové generace? Like House konečně začal. Otázka je, jak dlouho se udrží

Zdroj: Promo materiály k pořadu Like House, FTV Prima

Adam Kajumi a šest dalších lidí, o kterých jste dost pravděpodobně nikdy neslyšeli, tvoří partu, která se upsala Primě k reality show Like House. Sedmička influencerů ze sociální sítě TikTok stráví tři měsíce zavřená ve vile u Berouna za přítomnosti kamer. Stará dobrá reality show s puncem aktuálního trendu? Myšlenka je to dobrá, tvůrci se ale budou muset hodně snažit, aby z toho byl hit.

Kateřina Horáková
Kateřina Horáková 19.4.2021, 18:20

Na co Like House, když máme telefony?

Tomáš Běhounek, Lada Horová, Barbora Stříteská, Adam Kajumi, Marie Rosecká, Jan Svěcený a Marek Valášek jsou lidé, o kterých jste možná nikdy neslyšeli, pokud nepoužíváte TikTok nebo pokud ho používáte, ale českou scénu v jeho rámci aktivně ignorujete. Parta tiktokových influencerů, která bude v rámci primácké reality show Like House tři měsíce žít v izolované vile s cílem sbírat lajky a na základě jejich množství vybere jednoho vítěze – to má rozhodně potenciál. Když Prima oznámila, že tenhle formát nabídne, znělo to super. Premiéra prvního dílu se kvůli covidu posunula na 19. dubna, takže teď už víme, jestli to super taky skutečně je. Nebo o tom alespoň máme základní představu.

TikTok má pověst aplikace pro děti, ale postupem času mu propadli uživatelé napříč všemi věkovými kategoriemi. Stal se platformou, kde může být člověk tanečníkem, zpěvákem, komikem i politickým či společenským aktivistou. Na TikToku můžete sledovat Miley Cyrus stejně jako Anthonyho Hopkinse. Navzdory původní image je to dnes už plnohodnotná sociální síť, přesto ještě nemá takový záběr jako Instagram nebo Facebook a je stále relativně čerstvá.

Nápad postavit původní českou reality show na jejích v tuzemsku nejpopulárnějších uživatelích je samozřejmě super. Ať je máme za sebezbytečnější lidi a sebeuměleji vytvořené idoly, influenceři na svou cílovou skupinu prostě platí. Po půlhodinovém pilotu nové reality show je ale třeba se ptát, kdo je ta cílová skupina u Like Housu. Komu je pořad, který vysílá klasický televizní kanál v 17:15 odpoledne, přesně určený? A co má dokázat?

Kdo se dívá na Primu v 17:15? Tradiční televize nikoho pod třicet nezajímá a kdo ji má, ten si na ní pouští Netflix, v lepším případě zprávy. Určitě existují výjimky, ale ruku na srdce; tenhle krám dneska přece nesledujeme. Dívají se na něj hlavně znavení rodiče, když přijdou z práce. To ale určitě není v 17:15 a pokud ano, je na místě pochybovat, zda si zapnou zrovna Like House. Ledaže by chtěli vědět, o kom to ta jejich Anička pořád mele. Ale opravdu to chtějí vědět? Nebo spíš; nebude jim stačit pár dílů, aby si udělali obrázek?

Od první minuty prvního dílu Like House používá jazyk, který jasně cílí na dorost a publikum dobře znalé internetového prostředí i žargonu, takže určitě má spíš ambici přitáhnout Primě nové (mladé) publikum, než rozšiřovat obzory toho stávajícího. Ale odtrhnout puberťáky od obrazovek v kapsách jejich kalhot a přikovat je k obrazovkám v obýváku, to se pořadu spíš nepovede. Účastníci Like Housu ve vile mají k dispozici chytré telefony a možnost nahrávat na svoje populární profily vlastní obsah. Co donutí jejich followery odvrátit zrak od tohoto contentu a věnovat pozornost tomu, co uvidí na Primě?

Čistokrevná devadestáková televizní generace už je odrostlá. To ale není dostatečně silný argument, proč projekt jako Like House nezkusit. Problém je, že konkrétně Like House je dost úzce zarámovaná věc. Síla reality show je mimo jiné v tom, že vezmete partu naprosto odlišných a totálně nestabilních podivínů a navzájem je konfrontujete v izolovaném prostředí. VyVolení jsou kult hlavně proto, že nabídli přehlídku absolutních psychopatů. Ty největší – Vladka, Reginu a Petra Zvěřinu – si pamatujeme i po patnácti letech.

Výměna manželek má zase jasný celospolečenský přesah a při vší bizarnosti funguje jako sociální sonda. Ale co navíc nabízí Like House? Hezcí lidé zhruba stejného věku, jejichž nevýrazné osobnosti jsou stejně jako jejich sláva svázané téměř výhradně s rozhraním jedné aplikace, které je i navzdory jejímu rozmachu pořád poměrně omezené… Podstatou dramatu je konflikt. O čem se asi budou hádat tihleti? O tom, kdo dal komu dislike, jasně. A dál?

Jedna varianta samozřejmě je, že jim po týdnu všem hrábne a bude to super, ale na to může dramaturg jen těžko spoléhat. A proto jsou předem avizovanou součástí Like Housu hosté zvenčí, kteří budou vilu v rozmezí tří měsíců navštěvovat s jasným rozkazem čeřit vody. Taktika, která se většinou používá jako poslední záchrana, když už pořad nikdo nesleduje, je tady v plánu od začátku a je to v pořádku.

Zatím se to ovšem zdá být jediným opravdovým tahákem, který má Like House v rukávu. Uvidíme, jak s ním bude pracovat. Jestli špatně, čekají nás tři měsíce bezbřehé nudy nabízející „vhled do povahy současné mladé generace“, o jehož autentičnosti se nicméně dá silně pochybovat. Finální výpověď navíc, když už něco, pravděpodobně bude neskutečně depresivní. Štěstí, že ve čtvrt na šest musíme všichni makat a na televizi nemáme čas. Kapitalismus má bod k dobru.

Podobné články

Doporučujeme

Další články