1. Agresivněji vypadající auta
U rally FIA povolila šrouby, co se týče aerodynamických prvků. Přední nárazník může být členitější, může mít víc nádechů pro vstup vzduchu, auta budou mít větší převisy vpředu i vzadu, což znamená, že budou vypadat mnohem agresivněji, ale budou i funkčnější. A zlatý hřeb? Větší zadní spoiler, který bude skvěle vypadat a bude auto lépe držet na cestě.
2. Lehčí, ale stejně bezpečná konstrukce
Auta mohou být nově o pětadvacet kilo lehčí. To je váha, kterou lze snadno ušetřit, ostatně už teď některé posádky musí naopak do auta přidávat tzv. balast, aby se na minimální povolenou váhu dostaly. Nižší váha znamená samozřejmě větší agilnost, přičemž zachovat i při úsporách ideální rozložení hmotnosti nebude problém.
3. Víc koní a větší turbo
Rally speciály budou silnější. Výkon poskočí na 380 koní díky většímu tlaku turba a tlustšímu restriktoru. Přeloženo do češtiny to znamená, že auta budou rychlejší. Doby brutálních mašin Skupiny B, kdy byly speciály ještě lehčí a disponovaly výkonem 500+ koní, už se nikdy nevrátí, ale tahle změna pravidel je největším skokem směrem k silnějším speciálům od roku 2011, kdy došlo ke změnám v pohonu vozů WRC.
4. Žádná týmová režie
I Formule 1 se dočká úprav, i když nesouvisejí přímo s výkonem. Jednotlivé stáje budou mít během sezóny k dispozici o jeden motor navíc, takže budou moci pohonné jednotky víc ždímat, výkonové stropy ale zůstavají stejné. Důležitou věcí pro piloty i pro publikum ale je, že stáje nesmí skrz rádio ovlivňovat jezdce. Už žádné předjíždění nebo zpomalování na povel, FIA proti podobným případům tvrdě zakročí, protože nyní mají oporu v pravidlech.
5. Talent odevšad
A nakonec - ve Formuli 1 bude od příští sezóny pravidelně startovat sedmnáctiletý Max Verstappen. Mladíček se slavným jménem, ale pochybnými zkušenostmi. FIA se zjevně bojí, že podobných "zelenáčů" bude přibývat, takže utáhla pravidla - pro získání superlicence, která je potřeba k účasti v Grand Prix, je potřeba nejen nasbírat víc bodů v nižších soutěžích (nově se ovšem započítávají i body z WTCC nebo DTM), ale zároveň splnit věkový limit osmnácti let a... mít řidičák. Úprava pravidel je natolik přísná, že řada současných nebo bývalých hvězd Formule 1 by podle stávajících pravidel v době svého debutu superlicenci nezískala. Jemnější síto by ale během několika let mohlo znamenat spolehlivější obrodu špičkových jezdců. Za pokus to určitě stojí.
Tady máte čtyři důvody proč koukat a čtyři důvody proč nekoukat na Formuli 1. Sami uvidíte, jak na tom jste.