Loni v květnu se v Praze porvali feťáci o pervitin a o peníze. Jeden z nich přitom šestnáctiletou dívku hodil na zem a brutálně ji kopl do obličeje. Soud ho za to teď definitivně poslal na dva a půl roku do vězení. Ten feťák se jmenuje Jakub Boho, díky čemuž v novinovém titulku vznikla následující jazyková hříčka:
„Říkala, že jsem blbeček, že mám pervitin a ať ho jdu někam prodat,“ prohlásil feťák před soudem. Divíte se, že ho to naštvalo? Copak se Bohovi smí říkat, že je blbeček? Na záběru z policejní kamery Boha vidíte, jak rouhající se dívku sráží na zem jako trestající ruka osudu:
S podobným rouháním přišel už v roce 1886 německý filozof Friedrich Nietzsche ve své slavné knize Tak pravil Zarathustra: „Bůh je mrtev! A my jsme ho zabili!“ Smrt Boha se pak stala leitmotivem 20. století, plného modernismu, ateismu a relativizace všech hodnot. „Smrt Boha – děsivá myšlenka, z níž dýchá nejhlubší pochybnost, a člověk se dotýká totální nicoty,“ shrnuje teolog Tomáš Halík. V Africe to řeší razantněji:
A teď si představte, že si nějaký český soudce Boha dovolí zavřít. Obrovské rouhání, nad které není v dějinách nic horšího… Znamená to, že jsme definitivně ztraceni. Až do Česka vtrhnou islamisté, neušetří nikoho z nás. My všichni jsme ten titulek v iDnesu četli a neudělali jsme nic, abychom Boha osvobodili. Zapřeli jsme Boha, rozumíte?!
Boha můžete vidět na těchto fotografiích od soudu:
Boha všichni hledají, vzývají, zaklínají a prosí, a když konečně přijde, skončí ve vězení.
Čtete dobře: "Vědci hledají stopy Boha." Kdyby přitom přijeli do Prahy, mohli mít i jeho lžíci, buchnu a škrtidlo na žíly...
A TADY si přečtěte 36 otázek, na které se můžete zeptat Boha, až ho někde potkáte.