Být taxikářem je náročné. Když nemáte žádnou aplikaci na dohazování zákazníků, Janek Rubeš o vás točí zlé investigativní pořady a máte mezi lidmi špatnou pověst, tak vám nezbývá už nic jiného než si pořádně zastávkovat a nejlépe to spojit s blokací silnic důležitých pro plynulou dopravu ve městě. Ale nebojte. Tentokrát prý bude všechno úplně jinak, takže žádné blokování Prahy nebude. Taxikáři pouze touží po tom, aby byli slyšet a vidět, pod čímž si v jejich případě neumíme nic představit. Stačilo se podívat na záběry z jejich nedávné stávky, která skončila hádkou o tom, jestli je vlastně Babiš v pohodě nebo ne.
Taxikáři si však stojí za svým. Chtějí taxametry a odmítají mobilní aplikace. Je jasné, že by každý měl mít stejné podmínky, ale kdyby měli řidiči Taxify a Uberu stejné podmínky jako běžní taxikáři, tak budou pražští i mimopražští taxikáři stejně fňukat, že je nefér, že Uber má aplikaci, která řidičům pomáhá shánět zákazníky, a že je nefér, že zákazník při použití přepravních aplikací ví dopředu cenu, a že je nefér, že zákazník při použití aplikace přesně vidí, kde se vozidlo, které ho má přepravit z bodu A do bodu B právě nachází.
Kvůli taxikářům vznikla na ministerstvu dopravy i pracovní skupina, která se přepravními aplikacemi a inovacemi zaobírá. To zástupcům taxikářů však přišlo jako nedostatečný krok. Noví řidiči Uberu navíc budou od letošního října pod evidencí EET, což by při budoucích protestech „tradičních“ taxikářů měli iniciátoři rovněž zohlednit.
Přepravní aplikace typu Uber nebo Taxify rozhodně nejsou žádnou součástí sdílené ekonomiky, ale na druhou stranu přinesly pokrok a služby posunuly do 21. století. Představte si, že by v Čechách postavili Disneyland a čeští kolotočáři a cirkusáci by se rozhodli, že ucpou centrum Prahy exotickými zvířaty a řetízákem, a pak by zašli za ministrem kultury, jelikož kolotoče jsou poctivým řemeslem, které povznáší naši kulturu.
A zde věří Češi věštbám víc než faktům a vlastní rodině.