Společnost Mattel, která vyrábí panenky Barbie už od roku 1959, se po úspěchu přirozeně vypadajících panenek rozhodla, že přišel ten správný čas Barbie trochu oddémonizovat.
Nepřirozené proporce panenky, kterou zbožňuje už několikátá generace holčiček, jsou pasé. Nově bude Mattel vyrábět Barbie se třemi různými typy stavby těla se sedmi odstíny pleti.
Marketéři se ohánějí frázemi typu „holčičky se s novými panenkami lépe ztotožní“ a „nová Barbie podporuje zdravý a realistický sebeobraz“. Je pravdou, že původní, klasická Barbie, byla spíše reklamou na hlad a plastickou chirurgii. Její nové ségry - malá, velká a s oblými křivkami nepochybně rozevře nůžky vnímání hranic krásy už od útlého dětství. Nové barvy kůže pak lépe vystihnou rozmanitost holčiček, které si s nimi budou hrát.
Barbie trvalo 57 let, než konečně vyrostla v opravdovou a sebevědomou ženu. Jak se vám líbí?
A SEM se podívejte, jak se v průběhu 56 let měnila pro změnu tvář panenky Barbie.