RAGNAROK!
Dvacátý první díl! Tyto Vánoce vyjde už dvacátý první díl Assassin’s Creed, historické akční série francouzského publishera Ubisoft. Za třináct let existence to není špatné číslo, ale taky je třeba si říct, že ne všechny díly jsou kompletně nová a inovativní pokračování jádra série. Chystaný přírůstek by ale měl být. Nese podtitul Valhala a Ubisoft v závěru dubna konečně zveřejnil první cinematický trailer.
Z tadytěch nablýskaných a plně animovaných trailerů se vždycky těžko odhaduje, jaká hra bude. Je to spíš takový filmeček, který by vám měl nastínit náladu hry. Ale tenhle nastínil náladu řádně. V traileru můžeme vidět morální stránku Vikingů, zatímco nám je lživě hanobí pravděpodobně hlavní antagonista titulu, pravděpodobně král jednoho z menších anglických království. Viděli jsme budování vesnice, náboženské rituály, hru s dětmi, Odina a havrany a hlavně bitvu a legendární skrytou čepel.
Podle všeho by se měl vrátit otevřený svět a lodní souboje, vychytaný soubojový systém by měl pracovat se zbraněmi v obou rukou a hlavní novinkou je budování vlastní osady a rozšiřování politického vlivu. Bojem nebo dohodou. Jinak by se hra měla držet ve stejných kolejích jako minulé dva tituly, tedy velký důraz na RPG prvky, levelení postavy, správa inventáře, obchod, speciální schopnosti a výběr vlastní postavy a morální volby.
Zní to skvěle, že? No uvidíme.
Ubisoft v rozpacích
Zaprvé, všechny zmíněné věci jsou zatím jenom slíbené a nemáme o nich žádný důkaz, žádný gameplay. Zadruhé, Ubisoft na tom zrovna teď není úplně nejlíp. Konkrétně na Assassin’s Creed Valhala pracuje dohromady patnáct různých studií, což laikovi může znít pozitivně, ale herní veteráni budou znepokojeni, protože vědí, že mezi studii většinou panuje spíš bordel, než spolupráce. Francouzský publisher navíc před nedávnem zpozdil vydání tří velkých her, protože po finančním i kritickém propadáku jménem Ghost Recon: Breakpoint se na něj sesypala bída z celého internetu.
Hlasy ze samotného Ubisoftu ale hlásí, že zdržení je hlavně proto, že vedení oznámilo, že se nic takového jako Breakpoint (tedy vydání nudné a nedodělané hry) nesmí opakovat. A studia by tedy měla každému vydanému titulu věnovat obzvláštní péči. Což nezní špatně, naproti tomu je to ale důvod, proč si na hru počkáme až do Vánoc.
Ale my už si teď zaděláváme na plnovous a učíme se splétat copánky.