Sklizeň!
Różalski většinou maluje roboty nebo monstra, na tom by nebylo nic až tak extra zvláštního, spousta lidí, co se prezentuje hlavně na sociálních sítích dělá fantastická témata. Co Różalskiho odlišuje od ostatních autorů je setting. Většina robotů a monster se totiž odehrává někdy ve dvacátých letech minulého století… pravděpodobně někde ve východní Evropě.
Jeho malby totiž mají naprosto nezaměnitelný slovanský nádech. Bodří sedláci stojí uprostřed zlátnoucích obilných klasů, zatímco v dálce prochází obří mechanická potvora. Případně dívka jde alejí zasněžených stromů k chalupě, zatímco z lesa se plíží vlkodlaci. Jak osobitý styl, tak ten “slav” styl je polovině Evropy důvěrně známý. I proto se autorovi na sociálních sítích tak moc dařilo.
Před pár lety vyšla na základě jeho maleb desková hra, která se jmenovala Scythe, tedy kosa. Ona ta sklizeň a hospodářství a polnosti má v jeho tvrobě místo a navíc… symbolismus. No a teď je tady videohra. A opět se bude sklízet, jmenuje se Iron Harvest.
Do boje!
Kompletně bez monster, jen alternativní historie dvacátých let a hromada robotů. Má to být poctivá real-time strategie, které už se dneska moc nedělají, čeká nás jedenadvacet misí rozdělených po sedmi pro tři velké frakce, které budou mít každá vlastní specifika. Mezi nimi uvidíme třeba Rusviet, což je spojení sovětské estetiky a carského režimu, nebo Saxonii, což má být variace na císařské Německo.
Hra vychází 1. září a my jsme vážně vážně zvědaví. Grafika nám úplně dech nebere, ale důležitější bude gameplay. No, kdy jste naposledy vy srovnali něčí grunt se zemí s bandou obřích mechanoidů?