Sbohem, Brouku!
Na prvním prototypu vozidla začal v roce 1931 pracovat i samotný Ferdinand Porsche a mělo se jednat o „automobil pro každého“, což byl pracovní název projektu. Návrhy prvního Volkswagena schvaloval v roce 1933 i samotný Adolf Hitler. Cílem bylo vytvořit rodinný vůz pro 4 až 5 osob za přijatelné peníze. Cena vozu se pohybovala okolo 1000 říšských marek, zatímco týdenní plat byl cca 32 marek, takže na vozidlo mohl dosáhnout opravdu téměř každý.
Brouk byl využit a ozkoušen během 2. světové války. Díky jeho jednoduché konstrukci a vzduchem chlazenému motoru se osvědčil například i během pouštních akcích německých jednotek Afrikakorps.
Po druhé světové válce se ukázalo, že Brouk má obrovskou podobnost s vozem Tatra 97. Na základě soudního procesu, který začal už před válkou a vyvrcholil v roce 1961, musela firma Volkswagen zaplatit Tatře rovný 1 milion západoněmeckých marek jako kompenzaci, což je v přepočtu na dnešní sílu české koruny přes 50 milionů korun.
Kvalita oblíbeného Brouka nepokulhávala a během 60. a 70. let se i díky dobré reklamě a spolehlivosti vozidlo stalo jedním z nejprodávanějších. V roce 1973 bylo prodáno 16 milionů vozů a v roce 1992 už přes 21 milionů. Popularita voze v Evropě nicméně přeci jen lehce klesala, zejména kvůli stále novým a novým modelům konkurenčních značek, a 19. ledna 1978 byla v německém Emdenu definitivně ukončena jeho evropská výroba. Přesunula se do mexického Puebla a také do Brazílie.
V roce 1998 pak na trh dorazil New Beetle, který je postaven na podvozku „čtyřkového“ golfa, i když designem se blíží k původní verzi vozidla. Tak uvidíme, jestli bude nějaký New-New Beatle a co ho bude pohánět. Po definitivním ukončení výroby slavné klasiky se začalo šuškat o Broukovi na elektřinu, nic konkrétního ale zatím v plánu není.